POSTUP PRO VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
Naším cílem je zajistit Vám kvalitní zdravotní služby a péči. Litujeme každého případu, kdy pacient není s poskytnutými zdravotními službami spokojen. Chceme však udělat maximum, aby každá špatná zkušenost vedla k nápravě a zlepšení původního stavu. Vaše připomínky uvítáme.
Pokud chcete podat stížnost, vezměte prosím na vědomí, že s ústně předanou stížností je těžší pracovat. Stížnost nám proto zašlete ideálně v písemné podobě s detailním popisem vzniklé situace. Vaši stížnost předáváme kompetentním osobám k vyjádření a prošetřujeme.
V souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování ve znění pozdějších předpisů můžete proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami podat stížnost:
a) pacient,
b) zákonný zástupce pacienta,
c) osoba blízká (v případě, že pacient tak nemůže s ohledem na svůj zdravotní stav učinit sám nebo pokud zemřel),
d) osoba zmocněná pacientem
Příjem stížností
- Poštou na adresu: Vysočinské nemocnice s.r.o., 5. května 319, 396 01 Humpolec
- Datovou schránkou: jmspvae
- Elektronicky prostřednictvím emailu na adresu: info@vysocinskenemocnice.cz
- Ústně: telefonicky na tel. 605 151 958 nebo osobně po předchozím objednání u vedení nemocnice. O stížnosti bude vyhotoven písemný záznam, který musí stěžovatel podepsat a jehož jedno vyhotovení mu bude předáno.
- Online formulář na webových stránkách: https://www.vysocinskenemocnice.cz/cz/s1701/Pro-pacienty/c3929-Vas-nazor-nas-zajima
Stížnost musí obsahovat informace:
- O pacientovi: jméno, příjmení, datum narození a adresa trvalého bydliště
- O stěžovateli: jméno, příjmení, datum narození, e-mail, doručovací adresa, telefonní číslo,
- podpis stěžovatele
- obsah sdělení (popis skutkové okolnosti, která je hlavním předmětem stížnosti s uvedením data, času a osob, kterých se stížnost týká)
- datum sepsání stížnosti
Vyřízení stížnosti
- Veškeré přijaté stížnosti evidujeme, prověřujeme a řešíme. Stížnosti vyřizuje vedení společnosti ve lhůtě 30 dnů, která počíná běžet ode dne obdržení stížnosti. Tuto lhůtu je možno prodloužit v odůvodněných případech o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty bude stěžovatel informován.
- Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je poskytovatel nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů od jejího obdržení postoupit příslušnému subjektu. O předání stížnosti bude stěžovatel neprodleně informován. Stěžovatel je oprávněn nahlížet do stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie.
- U oprávněných stížností poskytovatel zpracuje nápravné opatření. V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti má stěžovatel právo podat stížnost k příslušnému správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. s uvedením důvodů svého nesouhlasu s vyřízením stížnosti.
- V případě opakované stížnosti neobsahující nové skutečnosti, nebude tato stížnost již znovu šetřena. Stěžovatel bude o tomto postupu písemně vyrozuměn.
- Stížnosti, u kterých nelze jednoznačně identifikovat autora, budou vyřizovány jako stížnosti anonymní a stěžovatel neobdrží informaci o výsledku šetření.